Ladataan Tapahtumat

Kevät keralla – Lauttasaaren kirkko 11.5. klo 18

11. toukokuuta, klo 18:00 - 19:30

Ein Licht im Traum hat mich besucht – Unessa vieraanani oli valo

Näin kuuluu Friedrich Rückertin runon ensimmäiset säkeet R. Straussin kappaleessa Traumlicht. Polyteknikkojen Kuoron vuoden 2024 ensimmäisen konsertti keväisessä Lauttasaaren kirkossa on kulkijan matka kohti kevään valoa. Ohjelmisto yhdistelee uraauurtavien runoilijoiden tulkintoja kaipuusta, rakkaudesta ja rauhasta psalmi- ja muihin hengellisin teksteihin, kuin toisiaan kommentoiden. Tänäkin päivänä maailmalla jylläävät sodat ja hätä ovat muistutuksia siitä, etteivät edellä mainitut asiat ole koskaan itsestäänselvyyksiä.

Alkupuoliskolla esitämme musiikkia mm. omaleimaiselta Francis Poulencilta, seuraten konsertin avaavaa Arvo Pärtin hypnoottista teosta De profundis (Syvyydestä). Konsertin toiselle puoliskolle tutumpien kotimaisten nimien lisäksi mahtuu nouseva suomalaisen säveltäjä Cecilia Damström, jolta esitämme palkitun kolmiosaisen teoksen At Teasdale’s yhdysvaltalaisen runoilijan Sara Teasdalen teksteihin.

Kevät keralla on Polyteknikkojen Kuoron uuden taiteellisen johtajan Tatu Erkkilän ensikonsertti nykyisessä tehtävässään. Hän kuvailee ensimmäistä PK-ohjelmistoaan seuraavasti:

”On niin paljon hyvää mieskuoromusiikkia, uutta ja vanhaa, mitä haluan tulevaisuudessa PK:n kanssa tehdä, että karsiminen yhteen ja siihen ensimmäiseen konserttiin osoittautui luultua haastavammaksi. Päädyinkin lopulta kuuntelemaan sisintäni, ja näin johtajakauteni alkuun halusin rakentaa sellaisen kokonaisuuden, joka ensi-intuitiolla resonoi kaikista eniten sekä esittelee omia musiikillisia intohimojani”.

Konsertti esitetään Lauttasaaren kirkossa 11.5.2024 klo 18. Liput alkaen 25€, alennusryhmille 10€. Lipunmyynti on auki lippu.fi:ssä.

Lämpimästi tervetuloa konserttiin!

Ohjelmisto: