Juha Kuivasesta vuoden 2012 kuoronjohtaja

Suomen kuoronjohtajayhdistys on valinnut Vuoden 2012 kuoronjohtajaksi Juha Kuivasen

Sibelius-Akatemiasta valmistunut Kuivanen on työskennellyt monipuolisesti suomalaisen kuoroelämän eteen. Hänen toimintansa niin ammattilaisten kuin harrastajienkin kanssa Suomessa sekä ulkomailla on ollut merkillepantavaa. Kuivasen määrätietoinen, rakentava ja ammattitaitoinen kädenjälki on näkynyt ja kuulunut työskentelyssä mm. Polyteknikkojen Kuoron, Tapiolan Kamarikuoron sekä Chorus Cathedralis Aboensis-kuoron kanssa. Näiden lisäksi hän on johtanut mm. Radion kamarikuoroa sekä toiminut Suomen kansallisoopperan kuoromestarina. Juha Kuivanen toimii myös kuoropedagogina ja kouluttajana Sibelius-Akatemiassa.

Suomen Kuoronjohtajayhdistys on noin 160 suomalaisen kuoronjohtajan yhdistys, joka pyrkii toiminnallaan nostamaan kuoronjohdon ja kuorolaulun tasoa Suomessa sekä parantamaan kuoronjohtajien näkyvyyttä ja asemaa. Vuoden kuoronjohtaja -palkinto jaettiin nyt 18. kerran. Palkinto luovutettiin Kuivaselle Polyteknikkojen Kuoron joulukonsertissa torstaina 20.12.2012.