kuunteletko_sina_kansi_midKuunteletko Sinä

Kuunteletko Sinä sisältää Polyteknikkojen Kuorolle sävellettyä uutta suomalaista mieskuoromusiikkia. Levyllä kuullaan Riikka Talvitien, Tiina Myllärisen, Olli Kortekankaan, Maija Hynnisen, Mikko Sidoroffin sekä Markku Klamin sävellykset.

Julkaistu 2013

Polyteknikkojen Kuoro (PK)
Johtaa Juha Kuivanen
Polyteknikkojen Kuoron musiikkikustannus Oy

Vuoden kuorolevy!

Kuunteletko Sinä on Suomen Kuoronjohtajayhdistyksen ja Sulasolin valitsema vuoden kuorolevy 2013!

”Polyteknikkojen Kuoron 2000-luvun uutta mieskuoromusiikkia sisältävä levy Kuunteletko Sinä on uusien suomalaisten laulurunojen ja sävellysten upea kokonaisuus. Levy on raadin mukaan ohjelmistollisesti mielenkiintoinen tuttavuus, jossa korostuu laulutekstien ja musiikin yhteensopivuus ja jännitteisyys.”

Tilaa oma levysi verkkokaupastamme suoraan kotiisi toimitettuna 10 eurolla!

Esittely

Polyteknikkojen Kuoro on jo pitkään tilannut ja esittänyt suomalaisten nykysäveltäjien teoksia ja jatkanut perinnettä myös 2000-luvulla. Kuoron viimeisimmät tilausteokset vuosilta 2007-2012 on nyt myös levytetty Musiikkitalon Sonore-salissa ja julkaistu levyllä Kuunteletko Sinä. Levyn tilausteosten säveltäjinä ovat toimineet Riikka Talvitie, Tiina Myllärinen, Olli Kortekangas, Maija Hynninen, Mikko Sidoroff ja Markku Klami.

2000-luvun aateilmapiirille ja musiikille on leimallista, että luottamus “suuriin kertomuksiin” on heikennyt ja säveltäjät, kuten ihmiset yleensä, kokevat tarvetta löytää oman yksilöllisen tapansa jäsentää ympäröivää maailmaa ja omaa säveltaidettaan. Uudelle levylle taltioidut PK:n tilausteokset heijastelevat monella tapaa oman aikamme kuoromusiikin moninaisuutta. Levyltä löytyy niin perinteitä seurailevaa kuorolaulua, musiikkiteatterimaista laulettua draamaa, sointi- ja ääniväreillä operointia kuin häly- ja soivien äänien rajalla liikkumistakin. Myös kuoroinstrumentin rajoja kokeillaan: laulun lisäksi PK:ta on käytetty puheen, kuiskausten, huutojen, vihellysten ja jopa rapin tuottamiseen. Levyn tekstivalintojen sävy on myös monipuolinen, ulottuen naivistisesta eläinsadusta ihon alle menevän henkilökohtaiseen ja psykologiseen ja postmoderniin “leikekirjarunouteen”.

Polyteknikkojen Kuorolle levy on jälleen osoitus valmiudesta ylittää laulaviin teekkareihin kohdistuvat odotukset ja ennakkoluulot sekä henkilökohtaiset ja yhteiset rajat. Kuuntelemme sitä siis suurella ylpeydellä ja toivomme, että moni muu voi yhtyä tähän kuunteluun.

Sisällys

1. Kyklooppi (Riikka Talvitie)
2. Kaikki kuuluu värinä (Tiina Myllärinen)
3.-7. Anna niskasi niellä kynteni jälki (Olli Kortekangas)