PK:n ”ainutlaatuinen sointi” keräsi kiitosta BBC Proms -Kullervossa

Polyteknikkojen Kuoro esitti BBC Proms -festivaaleilla Jean Sibeliuksen Kullervon yhdessä Sakari Oramon johtaman BBC Symphony Orchestran, BBC Symphony Choruksen miesten, Johanna Rusanen-Kartanon ja Waltteri Torikan kanssa.

Konsertti on saanut kiitosta lukuisissa arvioissa.

Polyteknikkojen Kuoro täydennettynä BBC Symphony Choruksen miehillä lausui jokaisen kuorolle kirjoitetun sanan murskaavalla selkeydellä, merkityksellisyydellä ja painokkuudella. He saivat ansaitusti ensimmäiset ja voimakkaimmat suosionosoitukset. – – Kuka tekikään päätöksen suomalaisen yliopistokuoron tuomisesta tähän esitykseen ansaitsee kiitokset, sillä toista aivan samanlaista ääntä ei ole.
-Sebastian Scotney, The Arts Desk

Konsertista on kirjoitettu mm. seuraavat arviot:

PK, BBC Symphony Orchestra, Johanna Rusanen-Kartano ja Waltteri Torikka esittävät Kullervon myös tänään 2.9. Lahden Sibeliustalossa. Loppuunmyyty konsertti on nähtävissä suorana Ylen verkkosivuilla ja kuunneltavissa Yle Radio 1:llä.