Saara Aittakumpu Polyteknikkojen Kuoron taiteelliseksi johtajaksi

Polyteknikkojen Kuoro on valinnut kuoronjohtaja Saara Aittakummun taiteelliseksi johtajakseen. Aittakumpu aloittaa kautensa elokuussa 2013 toimittuaan kevään kuoron virkaatekevänä taiteellisena johtajana.

Saara Aittakumpu on koulutukseltaan musiikin maisteri pääaineenaan kuoronjohto. Hän toimii PK:n ohella Lahden Bach-kuoron sekä perustamansa Kaari-ensemblen taiteellisena johtajana ja on aikaisemmin johtanut muun muassa Savolaisen osakunnan laulajia. Aittakumpu on myös opettanut kuoronjohtoa Metropoliassa, Tampereen ammattikorkeakoulussa sekä Helsingin konservatoriossa.

”Mainiosti sujunut ensimmäinen yhteinen konserttimme Musiikkitalossa antoi välähdyksen siitä mihin PK pystyy Saaran johdolla. Odotamme jo innolla tulevia yhteisiä vuosia”, sanoo PK:n puheenjohtaja Antti Ilmavirta. Saara Aittakumpu itse kertoo olevansa valinnasta todella iloinen ja odottavansa innolla pitkäjänteisempää työskentelyä PK:n kanssa.

Tänä keväänä Polyteknikkojen Kuoro on esiintynyt Aittakummun johdolla Suomen rakkain mieskuorolaulu -konsertissa Musiikkitalossa. Aittakumpu johtaa kuoroa seuraavan kerran konserteissa 16.5. Espoon Sellosalissa ja 24.5. Irlannissa Dublinin National Concert Hallissa. Samana iltana PK ja RTÉ National Symphony Orchestra esittävät myös Jean Sibeliuksen Kullervo-sinfonian Hannu Linnun johdolla.

Lisätietoja:

Taiteellinen johtaja Saara Aittakumpu, p. 044 5521578

Puheenjohtaja Antti Ilmavirta, p. 050 3291165

Saara Aittakumpu johtaa Polyteknikkojen Kuoroa Musiikkitalossa 6.4.2013. Kuva: Markku Pihlaja, Suomen Mieskuoroliiton Talvipäivät 2013

Saara Aittakumpu vapputunnelmissa PK:n teltalla Ullanlinnanmäellä 1.5.2013. Kuvat: Heikki Laurila