Kuunteletko Sinä vuoden 2013 kuorolevy

Polyteknikkojen Kuoron Kuunteletko Sinä -levy on valittu vuoden 2013 kuorolevyksi!

Kuunteletko Sinä -levyn kansi

Vuodesta 1994 lähtien jaetun, vuosittaisen tunnustuspalkinnon myöntäjät Suomen Kuoronjohtajayhdistys ry ja Suomen Laulajain ja Soittajain Liitto ry Sulasol perustelevat valintaa seuraavin lausein:

”Polyteknikkojen Kuoron 2000-luvun uutta mieskuoromusiikkia sisältävä levy Kuunteletko Sinä on uusien suomalaisten laulurunojen ja sävellysten upea kokonaisuus. Levy on raadin mukaan ohjelmistollisesti mielenkiintoinen tuttavuus, jossa korostuu laulutekstien ja musiikin yhteensopivuus ja jännitteisyys.”

Lue koko tiedote Suomen Kuoronjohtajayhdistyksen verkkosivuilla.

”On riemullista tulla palkituksi kauteni viimeisestä äänitteestä. Mielestäni levystä tuli värikäs ja elämänmakuinen kokonaisuus.”

kertoo levyllä kuoroa luotsannut, mm. vuoden 2012 kuoronjohtajaksi valittu Juha Kuivanen

”Pidän uuden musiikin esittämistä ja levyttämistä kuoroharrastuksen mielenkiintoisimpana ja tärkeimpänä osana, ja tunnen suurta ylpeyttä saatuani olla mukana tekemässä tätä levyä. Tälläisen tunnustuksen saaminen pitkäjänteisestä työstä tuntuu todella hyvältä!”

kommentoi levytyöryhmän puheenjohtaja Jussi Alaranta

Levy on saatavissa jälleenmyyjiltä sekä Polyteknikkojen Kuoron verkkokaupassa, ja sitä voi myös kuunnella Spotifyssa.

Kuunteletko Sinä sisältää Polyteknikkojen Kuoron tilaamaa ja kantaesittämää suomalaisten säveltäjien nykymieskuoromusiikkia vuosilta 2008-2012. Levy äänitettiin ensimmäisten joukossa Helsingin Musiikkitalossa. Levyn tuottajana toimi Tuuli Lindberg ja äänittäjänä Mikko Kuisma, ja sen kansitaide Mikko Reinikaisen kuviin on Timo Jaakolan käsialaa.

PK on ollut jo pitkään aktiivinen uuden musiikin tilaaja ja esittäjä. Esittämällä oman aikansa musiikkia innostuneesti ja eläytyen PK on pyrkinyt omalta osaltaan osoittamaan, että mieskuoro voi olla myös oman aikamme säveltäjille ilmaisuvoimainen ja kiinnostava instrumentti.

2 replies
  1. Mikko Hämäläinen
    Mikko Hämäläinen says:

Kiitos Jassu, arvostamme kovasti!

Terveisin, Mikko/PK

Comments are closed.